söndag 25 september 2011

Kolgrillad Rostbiff

Rostbiff är mer än ett påläggskött, men en macka bakad på surdeg och ett rejält lager smör och en skiva rostbiff med grillkrydda är inte helt fel.
Till detta recept som går lite i LCHF tecknet skar jag rostbiffen i tjockare skivor och toppade med en rejäl klick kryddsmör som fick smälta någon minut innan servering.
Är man inte en LCHF så går det utmärkt att göra en gratäng eller rosta lite rotfrukter till, som vanligt när man skapar så finns det inga fel, bara det blir gott.

Till detta recept använde jag.....
  • En bit rostbiff, kolla med köttmästaren hur mycket som går men ca 200 g / pers är lagom.
  • En rejäl näve champinjoner.
  • Smör.
  • Persilja.
  • Vitlök.
  • Salt och peppar.
  • En burk beanäs.
På med grillen, nu börjar vi skapa.
Vill man kan man servera med en grattäng eller bakad potatis.
  1. Rubba rostbiffen med salt.
  2. Krydda den med dina favvokryddor, i detta faller använde jag inga färska kryddor, utan gjorde en med paprika, svart och vitpeppar, mer salt, cayenne och lite lökpulver, jag tog det jag hade helt enkelt.
  3. Vila köttet på köksbordet någon timme innan det är dax för grillen.
  4. Rör ihop kryddsmöret (persilja)
  5. Tvätta champinjonerna noga, köp dom i så lika storlekar som möjligt.
  6. Lägg dom i folie, klicka i en go klick kryddsmör och på med paketet på grillen, så långt ifrån glöden som möjligt, dom kan ligga på minst 30 minuter.
  7. Grilla köttet på låg värme till innertemperaturen är 64 grader.
  8. Skär upp och designa tallriken.
Som vanligt, lycka till i skapandet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar