söndag 9 januari 2011

smarrens korvgryta




Korvgryta är något av det enklaste man kan göra, jag började göra denna en gång för många år sedan då jag egentligen inte hade någonting hemma att göra något vettigt med.
Så korvgryta då. Ta den korv du har hemma, jag gjorde denna grytan på 6st chorizos.

Hacka en gullök och stek denna lite lätt tillsammans med lite cayennpeppar paprikapulver och lite vitpeppar.
Slå i en slatt vitt vin för att frigöra alla smaker som finns i stekpannan.
Skiva korven eller gör tärningar av den, det du tycker är enklast. Kasta i korven i stekpannan och stek ett par minuter så korvbitarna får lite färg.
Slå på ett par dl grädde, matlagningsgrädde eller tjockegrädde, ta det du har hemma.
Låt nu grytan stå och puttra medans du kokar lite pasta.
Jag brukar slänga i lite jalapeno i grytan men idag skippade jag det.

Denna korvgryta är det du har hemma sen min gryta som inspiration till din egen gryta.

Lycka till

Dagens musiktips ifrån mig är Easy Star All-Stars med plattan Dub side of the moon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar