fredag 21 januari 2011

Kolgrillad PIZZA

Nej, jag är inte galen, det går utmärkt att grilla pizza. Det ända man behöver är ett TBH till grillen, en stenplatta som finns att köpa i välsorterade affärer som säljer grillar.

Det enkla smakar bäst, så på min pizza har jag endast tomatsås, ost och champinjoner. Det fina med pizza är ju att man kan ha på precis det man gillar. Jag har vart på en pizzeria där dom har en pizza som heter HV71, och den har dom lagt pommes påEtt smidigt sätt att göra bottnen är helt enkelt att köpa ett pizzakit, med botten och en glasburk med tomatsås, sen är det bara att fylla på med det man gillar.
Nygrillad pizza

Räkna med 25 - 30 minuters förberedelser och 10-13 minuter på grillen.

Till min pizza använder jag.....

  • 1 pizzakit.
  • 1 klump mozzarella.
  • 1 halv gräddost.
  • 3 - 400 gram champinjoner.
En bra grej att få bra smak är att blanda riven mozzarella och gräddost.
Starta upp grillen någon timme innan det är dax för första pizzan, när glöden är perfekt, lägg på stenen och vänta ca 15 minuter, sen är det bara att lägga på pizzan, på med locket, vänta ca 13 minuter, tills osten har smällt.

Ett musiktips till pizzabaket är Pain - Cynic Paradice, CD nr 2 är grym. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar