söndag 1 maj 2011

Grillad paprika fylld med mozarella och spansk chorizo

Ibland är det mycket enklare än vad man tror, kött var inköpt (fläskfilé ifrån tranhems gårdsbutik ) och låg välrubbat i kylen. Jag håller fortfarande på att prova mig fram till den perfekta rubben, om det nu finns någon sådan, jag kommer självklart att dela med mig så fort jag hittat den.
Jag hade röda fina paprikor hemma och kapade en sådan på mitten, fyllde den med med innankråmet av en Vansinnigt god spansk chorizo som jag köpt av de goa korvtjejerna på grönsakstorget i gbg. Korven är inte speciellt stark men löjligt god, bara gott gott kött och massa kryddor.
Jag toppade av paprikorna med mozarella.
In på grillen med alltihopa, paprikorna lägger jag på indirekt grillning. Först grillar jag lite yta på filéen med direktvärme för att sedan lägga över köttet för indirekt grillning. Sen är det termometer i för att plocka bort köttet ifrån grillen när tempen ligger på 77 grader. Jag penslar på rikligt med lite Show Me Bbq sauce på köttet de sista 10 minuterna.







Sen avslutades middagen med en god cigarr och god rom. Musik som passar till detta är Kaizers Orchestra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar