lördag 16 juli 2011

ÄggMuffins LCHF

LCHF, kan det vara något? Jag har vänner som tycker det funkar finfint och som mår mycket bättre på denna diet. Är det en diet förresten, jag känner mer att det är ett annat förhållningssätt till det man stoppar i sig. Jag har iallafall beslutat mig för att prova.
Idag har jag gjort äggmuffins med en fyllning av pulled pork och mozarella, pulled porken är den samma som jag gjorde förra veckan eller rättare sagt, resterna av den. Muffinsarna är ett recept som jag hittade i Björn Ferrys bok, FerryFood. En bok som har massvis med schyssta recept och lite trevliga skrönor.

Seså nu börjar vi.

Ingredienser:
ägg 10st
grädde 1dl
riven ost 2dl
salt och peppar efter smak
jag gillar chilli så jag kryddade på ganska rejält med chilli

Fyllning:
Mozarella
Pulled pork.

Det går ganska snabbt att göra så dra igång din ugn på 175-200grader och medans den blir varm så knäcker du ner äggen i en bunke och vispar dessa, tillsätt grädden och osten och vispa lite till.
Ta fram din muffinsform, jag hade en smidig muffinsplåt. Smörj plåten med smör och fyll upp med smeten.
Klicka i din fyllning och så rätt in i ugnen i runt 20-30 minuter eller tills du tycker dom ser smarrig ut.

Fyllning förresten, ta vad du gillar, bacon, mozarella, brie, parmesan, fetaost, soltorkade tomater, oliver, parmaskinka mm. Alltså saker du gillar.

Detta blir riktigt smarrens och du kan äta det till frukost lunch eller middag.




Jag har en period just nu där jag lyssnar till massvis med Iron Maiden så släng på deras Live After Death och digga.

Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar