onsdag 20 juli 2011

Supemumsiga powerbars

Till fredagsmys, lördagsgodis eller till kaffet en helt vanlig onsdag är dessa supergoda LCHF- inspirerade bars helt underbara.
Det är lite "man tager vad man haver" metoden men till dessa har jag gjort så här:

Jag började med att rosta solrosfrön och skalade mandlar lätt i en torr stekpanna och lade upp de på en tallrik för att svalna när de fått lite lite färg.
Sedan smälte jag mörk choklad 70 % samt lite vanlig mörk choklad. Jag tycker det blir lite för skarp smak med bara 70 % choklad men det är min smak, man kan bara ha 70% eller bara mörk choklad om man tycker det är godast.






När chokladen smält ordentligt så blandar jag i de rostade nötterna samt valfri nötblandning, i detta fallet blev det jordnötter och cashewnötter, och lite goda färgglada goijibär. Blanda allt väl så allt täcks av den goda smälta chokladen.
Bred ut allt tunt på ett smörpapper och ställ kallt för att stelna.
Sedan är det dags att skära i bitar och bara njuta. Perfekt att ha med sig till stranden.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar