söndag 31 juli 2011

Frukost lunch eller middag på LCHF vis

Jag har börjat med LCHF, low carb high fat, inget konstigt med detta förutom att jag mår mycket bättre. Redan andra dagen var mitt sötsug borta, jag säger bara, svingött!
En bra grej med lchf är att man äter det man gillar när man är hungrig, frukost lunch eller middag spelar helt plötsligt ingen roll. Vill jag äta en köttbit till frukost så gör jag det, bara jag tar tillräckligt med kryddsmör och bearnaisesås på, man får och skall inte snåla med fettet.

Idag skall jag tipsa om två vansinnigt lätta rätter som man snabbt fixar ihop som är en fullgod måltid som du kommer att stå dig länge på.

Först den klassiska köttbiten
En bra bit Entrecote stekt med de kryddor du vill ha på, denna fick bara svart och vit peppar och lite salt. Två klickar kryddsmör (här finns ett par versioner) och en rejäl klick med bearnaisesås, lite tomater för att det är gott.

Här kommer en Smoothie som heter duga, smakar som man vill att en riktigt fin Milkshake skall smaka





Smoothin består av 1dl turkisk eller grekisk yoghurt (den med 10% fett) 1.5dl grädde (den 40% iga) och 1dl bär, du slänger i de bär du gillar. Kör allt i en mixer och ät sedan med ett stort leende.

Detta är som sagt två bra rätter som du kan äta som frukost lunch eller middag, du bestämmer själv, fint va!

Idag är det en Deep Purple dag men släng gärna på Wasp´s debutalbum för lite schysst sväng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar